Hur tillgänglig är webbplatsen?
Vi är medvetna om att delar av webbplatsen inte är helt tillgängliga.
Vad kan du göra om du inte kan använda delar av webbplatsen?
Om du behöver innehåll från mynak.se som inte är tillgängligt för dig, men som är undantaget från lagens tillämpningsområde enligt beskrivning nedan, kan du meddela oss på följande sätt:
- skicka e-post till info@mynak.se
- ring 026-14 84 00
Svarstiden är normalt 2 arbetsdagar.
Rapportera brister i webbplatsens tillgänglighet
Vi strävar hela tiden efter att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, meddela oss så att vi får veta att problemet finns.
Tillsyn
Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltning och påtala det.
Teknisk information om webbplatsens tillgänglighet
Den här webbplatsen är inte förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Otillgängliga delar beskrivs nedan.
Innehåll som inte är tillgängligt
Det innehåll som beskrivs nedan är på ett eller annat sätt inte helt tillgängligt.
Bristande förenlighet med lagkraven
Problem vid användning utan synförmåga
- Bilder i PDF-dokument kan sakna eller ha felaktiga textalternativ.
- Videofilmer som publicerats före den 23 september 2020 saknar syntolkning.
- Vissa PDF-dokument är inte korrekt gjorda (taggade) för att fungera med skärmläsare.
- Läsordningen kan vara felaktig i PDF-dokument.
Hur vi testat webbplatsen
Vi har gjort en självskattning (intern testning) av mynak.se.
Senaste bedömningen gjordes den 15 september 2020.
Redogörelsen uppdaterades senast den 15 september 2020.