Vi söker en kommunikatör

  • Sista ansökningsdag

    28 november 2023

  • Anställningsform

    Tillsvidare, heltid. Vi tillämpar i regel en provanställning på sex månader.

  • Tillträde

    Enligt överenskommelse

  • Lönesättning

    Individuell lönesättning

  • Ansök

    Tänk på att din ansökan blir allmän handling. Det innebär att vem som helst har rätt att begära att få ta del av innehållet.

    Sista ansökningsdag har passerat.

Vårt uppdrag

Myndigheten för arbetsmiljökunskap har sitt säte i Gävle. Vårt arbete ska bidra till att skapa förutsättningar för ett friskt, glädjefyllt och hållbart arbetsliv genom vår roll som ett nationellt kunskapscentrum för frågor som rör arbetsmiljö. Vi sammanställer och sprider forskningsbaserad kunskap om arbetsmiljö, utvärderar och analyserar effekter av statliga reformer, följer och främjar kunskapsuppbyggnad om arbetsmiljöfrågor både inom EU och i andra länder samt arbeta med frågor kopplade till företagshälsovårdens utveckling.

Vi söker nu en kommunikatör till vår funktion för kommunikation och samverkan.

Arbetsuppgifter

Vi arbetar långsiktigt för att sprida arbetsmiljökunskap med målsättningen att utveckla och ge stöd till det praktiska arbetsmiljöarbetet på arbetsplatser. En viktig del i vårt uppdrag är att den kunskap vi sprider är anpassad utifrån våra målgruppers behov. I det arbetet är du viktig och vi söker dig som har erfarenhet av strategiskt och operativt kommunikationsarbete. Anställningen innebär bland annat att arbeta med planering, samordning och genomförande av aktiviteter för spridning av kunskap om arbetsmiljö.

Arbetet bedrivs både självständigt och i team med planering och genomförande av kommunikationsinsatser. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att föra dialog med våra målgrupper och samarbetsparters samt kontakt med olika leverantörer. Då en stor del av arbetet kommer att bestå av att arbeta med kommunikationskampanjer är det viktigt att du har vana av att leda kommunikationsprojekt. Du arbetar parallellt med kortsiktiga och långsiktiga uppdrag.

Kvalifikationer

För att vara aktuell för denna tjänst kräver vi att du:

  • Har en akademisk examen på minst kandidatnivå i media- och kommunikation eller liknande utbildningsprogram eller relevant arbetslivserfarenhet som vi på myndigheten bedömer som motsvarande.
  • Har flera års dokumenterad erfarenhet av strategiskt och praktiskt kommunikationsarbete.
  • Kan hantera hela processer från idé till färdiga filmer, podcast och evenemang.
  • Har mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska.
  • Har flera års dokumenterad erfarenhet av att leda kommunikationsprojekt.
  • Har flera års dokumenterad erfarenhet av att arrangera mässor och/eller seminarium.

Det är meriterande om du:

  • Har erfarenhet av arbete i projektform eller team-baserat.
  • Har goda kunskaper i Office-paketet.
  • Har vana av att arbete med kampanjer och annonser i sociala medier.
  • Har vana av att utvärdera resultat av kommunikationskampanjer.
  • Har vana av att upphandla kommunikationstjänster.
  • Har vana av att arrangera digitala evenemang eller webbinarium.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är en skicklig kommunikatör och som använder sociala medier naturligt i din vardag. Du har förmåga att se helheter och anpassar kommunikationen utifrån förutsättningar och mottagare. Du är utåtriktad, har god samarbetsförmåga och vana att arbeta självständigt. Vi kommer att värdera personliga egenskaper högt.

Anställningens omfattning och villkor

Myndigheten tillämpar förtroendearbetstid för möjlighet till flexibilitet i vardagen, erbjuder friskvårdsbidrag och uppmuntrar medarbetarna till individuell kompetensutveckling. Här finns möjlighet till distansavtal som innebär att kunna arbeta delvis på distans. Fasta mötesdagar på kontoret förekommer och övrig närvaro planeras i samråd med din chef.

Anställningen är tillsvidare på heltid. Myndigheten tillämpar i regel en provanställning på sex månader. Tillträdesdag är enligt överenskommelse. Vi erbjuder månadslön med individuell lönesättning.

Ansök

Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast 2023-11-28. Skicka din ansökan till jobb@mynak.se och märk den med diarienummer P 2023-000016. Myndigheten behandlar alla ansökningar i enlighet med GDPR.

Om du har några frågor om rekryteringsprocessen eller om arbetets innehåll är du välkommen att kontakta funktionssamordnare Joakim Silfverberg, telefon 026-14 84 05.

Våra fackliga representanter är Christer Gustafsson (SACO), 076-827 44 27 och Cinnika Lögdqvist (OFR-S/ST), 031-617052.

Övrigt

Myndigheten för arbetsmiljökunskap strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

I rekryteringsprocessen har vi tagit ställning till samarbetspartners och annonsvägar och undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.