Medarbetare i fikarummet framför en laptop som visar upp myndighetens hemsida.

Vi söker en samordnare för internationalisering till vårt team

Är du en samarbetsorienterad person med erfarenhet av internationell samordning och vill arbeta på en myndighet som verkar inom det högaktuella området arbetsmiljö? Vill du vara med och vidareutveckla och forma en expertmyndighet som har möjlighet att påverka både nationellt och internationellt? Då kan jobbet som samordnare för internationalisering hos oss vara något för dig!

  • Sista ansökningsdag

    13 maj 2021

  • Anställningsform

    Tidsbegränsad, heltid i ett år

  • Tillträde

    Snarast, enligt överenskommelse

  • Lönesättning

    Individuell lönesättning

  • Ansök

    Tänk på att din ansökan blir allmän handling. Det innebär att vem som helst har rätt att begära att få ta del av innehållet.

    Sista ansökningsdag har passerat.

Vårt uppdrag

Myndigheten för arbetsmiljökunskap inrättades 2018 och har sitt säte i Gävle. Myndighetens uppdrag är att sammanställa och tillgängliggöra forskningsbaserad kunskap om arbetsmiljö, utvärdera och analysera effekter av statliga reformer, följa och främja kunskapsuppbyggnad om arbetsmiljöfrågor både inom EU och andra länder samt följa och främja företagshälsovårdens utveckling. Vår ambition är att bidra till att skapa förutsättningar för ett friskt, glädjefyllt och hållbart arbetsliv genom att vara ett nationellt kunskapscentrum för frågor som rör arbetsmiljö.

Vi söker nu en samordnare för internationalisering med placering i en av myndighetens tre funktioner, planering och administration (PA) som är en rådgivande, planerande och samordnande stödfunktion. Funktionens ansvarsområde omfattar bland annat verksamhetsstyrning, HR, ekonomi, omvärldsbevakning, lokalfrågor, inköp- och upphandlingar, diarie- och arkivverksamhet samt andra administrativa uppgifter.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att ha ett övergripande ansvar för att fortsätta bygga upp och utveckla i enlighet med myndighetens uppdrag att följa och främja kunskapsuppbyggnad främst internationellt. Du kommer att arbeta på strategisk- och operativ nivå genom att bland annat representera myndigheten i nationella och internationella sammanhang samt vara ett stöd till ledningen och myndighetens medarbetare. Arbetet som internationell samordnare ställer även krav på att du deltar i arbetet med verksamhetsutveckling, kvalitetsgranskning och projektbaserat arbete.

Ditt ansvarsområde är huvudsakligen att jobba med internationella frågor där du bland annat ska bevaka arbetsmiljöfrågor, samordna, leda och delta i externa nätverk, möten och seminarier samt ansvara för våra egeninitierade möten och seminarier från inledande fas till avslut och utvärdering. Du behöver ha erfarenhet av och se fördelar med att vara i sammanhang där du möter nya människor. För att kunna ta del av arbetsmiljöfrågor internationellt behöver du även bevaka arbetsmiljöarbetet som sker nationellt, främst inom relevanta myndigheter och organisationer samt hos arbetsmarknadens parter.

Våra förväntningar på dig

Du har akademisk examen inom ett område som myndigheten bedömer relevant. Du har även flerårig erfarenhet av att jobba med internationella frågor inom statlig sektor samt att i olika sammanhang och i olika konstellationer representera din arbetsgivare på svenska och engelska. Arbetet som internationell samordnare ställer även krav på att du har god kommunikativ förmåga samt uttrycker dig välformulerat och tydligt på svenska och engelska samt har vana av att skriva och bearbeta texter för olika uppdrag.  Det är även meriterande om du har arbetat med verksamhetsutveckling och kvalitetsgranskning samt har vana av att arbeta i projektform.

Vi söker en person som är självgående i sitt arbete och trivs i en roll med stort ansvar där du samverkar med andra för att nå goda resultat. Du har en god förmåga att strukturera och prioritera i ditt arbete och rapporterar med hög kvalitet inom givna tidsramar. En god samarbetsförmåga och lätt att skapa och bygga nya kontakter är väsentligt för arbetet.

Vi är en liten myndighet med ca 20 medarbetare, varför vi kommer att värdera personliga egenskaper högt.

Anställningens omfattning och villkor

Arbetssättet på kontoret är organiserat i team som förutsätter att medarbetare är på plats på kontoret i Gävle en stor del av tiden. Anställningen är tidsbegränsad på ett år och på heltid, med tillträde snarast. I anställningen ingår resor både nationellt och internationellt. Myndigheten erbjuder månadslön med individuell lönesättning och praktiserar förtroendearbetstid för samtliga anställda.

Låter detta intressant?

Välkommen med din ansökan bestående av CV och ett personligt brev senast 2021-05-13 Sänd din ansökan till jobb@mynak.se och märk den med D-nr. P 2021-000006. Myndigheten behandlar alla ansökningar i enlighet med GDPR.

Om du har några frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Johanna Brunzell (HR-ansvarig), 026-14 84 39, eller om arbetets innehåll Jenny Riddarström (funktionssamordnare), 026-14 84 21. Vår fackliga representant är Christer Gustafsson (SACO), 076-827 44 72.

Myndigheten för arbetsmiljökunskap strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I rekryteringsprocessen har vi tagit ställning till samarbetspartners och annonsvägar och undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.