Strategisk kommunikatör

Vill du arbeta med frågor för en bättre arbetsmiljö? Känns en av Gävles mest moderna lokaler med utsikt över Stortorget som en lockande arbetsplats? Då ser vi fram emot din intresseanmälan till tjänsten som kommunikatör hos oss redan idag!

  • Sista ansökningsdag

    4 april 2019

  • Anställningsform

    Tillsvidare, heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning

  • Tillträde

    Snarast, enligt överenskommelse

  • Lönesättning

    Individuell lönesättning

  • Ansök

    Ansökan hanteras av Randstad. Använd knappen nedan för att gå till deras formulär.

    Sista ansökningsdag har passerat.

Om dig

Du är en säker stilist och använder sociala medier naturligt i din vardag. Du har förmåga att se helheten och anpassa kommunikationen utifrån förutsättningarna och mottagare. Du har god samarbetsförmåga och vana att arbeta självständigt, samtidigt som arbetet ställer krav på att du har ett flexibelt förhållningssätt och god förmåga att bygga förtroende och nätverk på lång sikt. Rollen kräver att du självständigt kan sammanställa rapporter och informationsunderlag, bl.a. i form av webbtexter.

Arbetsuppgifter

Vi arbetar genomtänkt och långsiktigt för att sprida kunskapsunderlag med målsättningen att utveckla och ge stöd till det praktiska arbetsmiljöarbetet på landets arbetsplatser. En annan viktig del i vårt uppdrag är att sprida kunskap om arbetsmiljöfrågor för våra olika målgruppers behov. Tjänsten innebär bland annat att arbeta med planering, samordning och genomförande av vår interna och externa kunskapsförmedling. Du kommer delta i kunskapsprojekt och verka för ett kommunikativt arbetssätt inom myndigheten, samt att bland annat skriva texter som bygger på vetenskapliga underlag. I dina arbetsuppgifter ingår också att föra dialoger med våra målgrupper, samarbetsparter och olika leverantörer. Du arbetar redaktionellt med text, bild och video till våra digitala kanaler, som vår webb, intranät och sociala medier. Du arbetar parallellt med kortsiktiga och långsiktiga uppdrag.

Kvalifikationer

För att vara aktuell för denna tjänst ser vi att du har:

  • En akademisk examen inom kommunikation eller journalistik på minst kandidatnivå, alternativt motsvarande utbildning som vi bedömer som likvärdig.
  • Minst tre års dokumenterad arbetslivserfarenhet av strategiskt och praktiskt kommunikationsarbete.
  • Goda kunskaper i Office-paketet.
  • Flytande språkkunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.

Det är även meriterande för tjänsten om du har:

  • Arbetslivserfarenhet från offentlig verksamhet.
  • Redaktionell erfarenhet och/eller erfarenhet av arbete i projektform.
  • Goda kunskaper och vana av att arbeta i InDesign, Photoshop, Illustrator samt CMS-systemet WordPress.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Myndigheten

Myndigheten för arbetsmiljökunskap, är en nystartad myndighet som inledde sin verksamhet i Gävle den 1 juni 2018. Myndigheten ska fungera som ett nationellt kunskapscentrum för arbetsmiljö med uppgift att på en nationell nivå sammanställa och tillgängliggöra kunskap om arbetsmiljö så att den är lätt att ta till sig och blir ett stöd för det praktiska arbetsmiljöarbetet på arbetsplatserna. Myndigheten ska också utvärdera genomförande och effekter av arbetsmarknadspolitiken samt följa och främja kunskapsuppbyggnad om arbetsmiljöfrågor i Europeiska unionen och internationellt, samt arbeta med frågor kopplade till företagshälsovård.

Sista dag för intresseanmälan: 2019-04-04

För information: Andreas Dahlén, rekryteringskonsult, andreas.dahlen@randstad.se 070 573 24 43