Sakkunniga inom utbildning kopplat till arbetsmiljö

Är du en driven och samarbetsorienterad forskare, lärare eller studie-och yrkesvägledare som vill öka och tillgängliggöra kunskaper om arbetsmiljö för skolungdomar? Vill du arbeta med kunskapssammanställningar i nationella och internationella nätverk som präglas av utveckling och förändring? Då kan jobbet som sakkunnig hos oss vara något för dig!

  • Sista ansökningsdag

    23 april 2021

  • Anställningsform

    Intermittent anställning

  • Tillträde

    Snarast, enligt överenskommelse

  • Lönesättning

    Individuell lönesättning

  • Ansök

    Tänk på att din ansökan blir allmän handling. Det innebär att vem som helst har rätt att begära att få ta del av innehållet.

    Sista ansökningsdag har passerat.

Vårt uppdrag

Myndigheten för arbetsmiljökunskap är en nyinrättad statlig myndighet med säte i Gävle. Vi har till uppgift att skapa förutsättningar för ett friskt, glädjefyllt och hållbart arbetsliv genom att vara ett nationellt kunskapscentrum för frågor som rör om arbetsmiljö. Myndigheten ska på nationell nivå sammanställa och tillgängliggöra forskningsbaserad kunskap om arbetsmiljö, utvärdera och analysera effekter av statliga reformer, följa och främja kunskapsuppbyggnad om arbetsmiljöfrågor både inom EU och andra länder samt arbeta med frågor kopplade till företagshälsovårdens utveckling.

Dina arbetsuppgifter

Vi rekryterar nu flera sakkunniga för arbete med att framställa utbildningsmaterial om arbetsmiljöfrågor. Arbetet innebär att du deltar i arbetet med att generera lättillgängligt utbildningsmaterial anpassat till skolungdomar. Du kommer att ha ett nära samarbete med myndighetens processledande analytiker och kommunikatörer. Samverkan med externa aktörer på nationell och internationell nivå är även en stor del av arbetet. Arbetet syftar till att ta fram forskningsbaserad kunskap om arbetsmiljö som ska komma till praktisk nytta i utbildning och i arbetslivet.

Våra förväntningar på dig

Du har akademisk examen inom relevant kunskapsområde och är legitimerad lärare eller studie-och yrkesvägledare. För att lyckas i arbetet har du god kännedom om det svenska skolsystemet och utbildningsfrågor inom högstadiet kopplat till arbetsmiljö.

Vi värdesätter att du tillför en yrkesbakgrund som vidgar myndighetens perspektiv och gruppens gemensamma kompetens. Här avses såväl personliga erfarenheter som kunskaper och arbetslivserfarenhet.

Anställningens omfattning och villkor

Arbetssättet på kontoret är organiserat i team och anställningen är en så kallad intermittent anställning med begränsat antal timmar efter behov under perioden april-oktober.

Låter detta intressant?

Välkommen med din ansökan bestående av CV och ett personligt brev senast 2021-04-23. Sänd din ansökan till jobb@mynak.se och märk den med D-nr. P 2021-000005. Myndigheten behandlar alla ansökningar i enlighet med GDPR.

Om du har några frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Johanna Brunzell (HR-ansvarig), 026-14 84 22, eller om arbetets innehåll Robert Ljung (analytiker), 026-14 84 14. Vår fackliga representant är Christer Gustafsson (SACO), 076-827 44 72.

Myndigheten för arbetsmiljökunskap strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I rekryteringsprocessen har vi tagit ställning till samarbetspartners och annonsvägar och undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.